Sárvár 12 órás futóverseny (váltó)

Kb. másfél hónapja lehetett, amikor elmentem a ZASZ SE-sekkel egy vasárnapi futásra, és azon nyomban be is szerveződtem. Sárvár, 12 órán át kell váltóba futni. 4-en leszünk, persze nem lehetett tudni kivel, de az kb. 3 óra tiszta futóidő. 3 óra futás, mondom, simán jó, volt már hogy futottam ennyit… kb. egyszer, de maratonra készülök vagy mi a szösz, így hát adtamagát.

Gondoltam, valami kényelmes tempóban elfutkosunk, jól érezzük magunkat ilyesmi, kb. mint közös futásokkor. Futómajális. (: Hát nem tudom, én a belemet is kifutottam. Miénk volt a váltószűz csapat egerszegről. Mondhatni mindenki ebbe került, aki még nem volt itt Sárváron. Plusz vegyes csapatra sikerültünk, mivel egy lányzót is kaptunk. Ettől függetlenül jöttek az igények, hogy ennyit meg ennyit fussunk, amikor nem sokkal kezdés előtt bemutatkoztunk egymásnak.

Egye fene, gondoltam jól van, hozzuk ki a napból amit lehet. A végére teljesen el is kapott a versenyláz, már néztük hány körrel megyünk a mögöttünk lévőtől, és mennyi van az előttünk lévőig. Négyszer kellett futnom. Az már érkezéskor látszott, hogy fázni nem fogunk, mondhatni *** meleg volt.

DB2_2172

Első etapom déltől egyig. Átlagban 5:01 perces körök voltak. Nagyon jól ment a futás, nem éreztem, hogy fogy az energiám, egyedül a közepén némi hasfájás lassított, de a végén sikerült újra belehúznom. A végén elégedett voltam a futásommal, éreztem az energiát. Csak közben kissé megszúrt a nap. Egy sapkát érdemes lett volna elrakni a táskába.

3 óra pihenő, 4től újra futás. Nem lett hűvösebb, hasfájás végig. Előtte kis szédülés, közben 2szer majdnem ásítottam egy színeset. Napszúrás. Ez van, annyira azért szerencsére nem volt vészes, de még ma is eléggé kóválygósra sikeredett. Ebben az etapban 5:17 volt a körönkénti átlagidőm.

3. etap valamikor fél8 felé, szűkítettük az időkeretet, 8 körönként váltottunk, hogy beérjük az összetett 3. csapatot, és meglépjünk a 4-től. Átlagban 5:16-os körök. Futómű teljesen rendben, deréktól felfelé már folyamatosan szúrt valahol, de végülis ki lehetett bírni. Előtte szünetben viszont nem is nagyon ettem, talán egy banánt meg 2 virslit, nehogy kijöjjön az ami már ki akart korábban. Szerencsére ekkor már nem volt olyan meleg, és sokkal jobb volt futni, mint a 2. felvonásban.

Végén még 4 kör 5:03-mal átlagban. Vártam már hogy vége legyen. Nehéz elindulni pihenések után. Az izmok egyre kevésbé akarják, persze ha már sikerült pár km-en feleszmélnek mi is a dolguk, és akkor máris sokkal jobb, de azért nem jó megállni, és elindulni. Ha nem kaptam volna izom melegítő krémet, két farönkkel által volna neki futni. Tényleg hasznos. 4. szakasz előtt melegítésnél, mint mindig próbáltam ugrálni, ez amolyan kicsit zenére pattogós ugrálás volt. Elvileg olyan érzés, mint egy jól felfújt kosárlabdát pattogtatni, gyakorlatilag a 4. futásom előtt viszont olyan voltam, mintha medicin labdát pattogtatnék. 2 perc alatt bekentem magam, és újra teljesen ruganyosan álltam a rajthoz.

Összesítésben a férfiak közt 4. lett a váltónk 20 csapatból, korosztályban viszont első. Ráadásul állítólag országos bajnokság volt, szóval szép kis eredmény ez. Mint kiderült mind a 3 előttünk végző csapat idősebb volt, és más korosztályba esett. Miénket is én húztam vissza a fiatalabbakhoz. Egerszegről 4 váltóval illetve 5-6 egyéni indulóval mentünk, de én voltam a legfiatalabb.

Eredmények!

Aminek nagyon örültem, hogy a ZASZSE fiúkat sikerült magunk mögött hagynunk több mint 10 km-rel, igaz a ZASZSE seniorok több mint 10-zel előttünk végeztek és meg is nyerték az összesítettet! Míg a Viki és a lányok második helyezést értek el a női mezőnyben, messze maguk mögött hagyva a 3. helyezettet és a többieket. (ZASZSE lányok!)

Azt hiszem felülmúltuk az elvárásokat, én inkább bőven a középmezőnybe helyeztem volna el magunkat. Mindenki nagyon motivált és kitartó volt a csapatból, igazán inspiráló volt, húztuk egymást. Az egész versenyt tekintve kb. 10-en mentek el mellettem, inkább nekem kellett a többieket előzgetnem, akiknek nagy része persze 12 és 24 órán egyéniben indult, de akadtak bőven váltósok is.

A naptól talán kicsit többet vártam, viszont a futástól kevesebbet, igazán jól sikerült. Mindenesetre, eléggé vegyes érzéseim vannak a tegnapról.

Hazakocsikáztunk, egy gyors zuhany és mentem szülinapozni, arra már felfrissültem, persze éreztem a lábamban a napi mókát, de simán bírtam volna bulizni, táncolni is. Nem, a házibuliból irány haza, annyira kiszívott nap, még ma is kótyagos voltam, mint aki non-stop strandon volt 2 napig.

Szóval még egy kis szülcsinapcsis móka, azt reggel 6kor kelni, irány kapálógéppel meg kaszákkal játszani még mielőtt a déli meleg nyakonvág. Nice. Holnap reggel megyek fogyasztok egy kis kilométert reggelire, már nincs egy hónap sem Keszthelyig. Remélem ott szebb idő lesz. :S

~ Szerző: szvincze - 2012. április 29..

Hozzászólás