Tél vs. tavasz

Ma igazán összecsaptak az évszakok. A tájat még hó födte Pórszombaton, viszont simán pulcsiban mászkálós idő volt mellette. Nem is lehetett a tető alatt megállni, csöpögött rendesen.

pórszombat

El is mentem egyet túrázni, csak úgy összevissza. Teljesen feltöltődtem. Szeretek a hóban mászkálni, igaz kicsit fárasztóbb, de sokkal mókásabb, és érdekesebb. A táj megtelik élettel. A hóban milliónyi lábnyom, alig lehet pár métert menni, hogy ne látnánk valamit. Persze a gazdáikhoz kevésbé volt szerencsém, de azért nem panaszkodhattam. Szóval mindenféle lábnyomot láttam, rengeteg szarvas, őz, vaddisznó, rókák, borz, menyétfélék, nyúl, gémfélék… meg amikről még fogalmam sem volt. Egy kettőnek azért a tulajdonosával is összefutottam.

Először 3 őz, két bak, és egy suta keresztezték az utam. Szó szerint szerencsére, így őket sikerült is lencsevégre kapnom, a többiekkel nem volt szerencsém. A következő amivel összefutottam egy hatalmas vadkan volt, tőlem 20 méterre futott el. Hát elég nagy hiányérzet maradt bennem, hogy nem sikerült lefotózni, utána indultam, megint sikerült megtalálni, de a fáktól esélyem sem volt. Mind1, továbbindultam. Újabb két suta rohant át előttem, ők is az erdőben, majd két koca esetleg süldő pattant fel előttem a hóból kb. 10 méterre, majd azonnal egy kis fiatalosban voltak, és eltűntek a fák közt. Megint kép nélkül maradtam.

 DSC_7210DSC_7199

Átlagban 10 cm-es hóban gyalogoltam végig, helyenként több is volt, de azért csak csak útba ejtettem a régi tanyát, hogy meglessem vannak-e már hóvirágok. Hááát, nem tudom, a disznók rendesen feltúrták azt a részt, nem tudom mennyi hagyma maradt. Azért kettőt láttam kikandikálni a hóból, remélem lesz még több is a hó alatt. Az egyiknek már kis bimbója is volt. (:

DSC_7213

Annyira megjött a kedvem, hogy még egy két nagyvadat lássak, így célirányosan a rókakotorékok felé vettem az irányt, majd a mocsárrétre, ahol szarvasokat szoktam látni. Sajnos mindkettőhöz elég későn mentem. A kotorékoknál a rókáknak csak a nyomait láttam, de legalább látszott hogy ott vannak, szarvasról is csak a hátramaradt nyomok és jelek árulkodtak.

DSC_7221DSC_7222

Ha rókát meg szarvast nem is láttam erre vannak a környéken a legszebb fák, öreg tölgyek, odvas gyertyánok… Egyszer valahogy ezt is le kellene fotózni.

És ha már tavaszodott, a vizes hóban és az alatta gyűlő vízben szépen lassan a cipőm is átázott, így ideje volt hazatérni ebédelni. Remek kis kirándulás volt, ezért is szeretem a vidéket!

http://runkeeper.com/user/szvincze/activity/149746075?&tripIdBase36=2h5kt7

~ Szerző: szvincze - 2013. február 16..

Hozzászólás