Kőszegi hétvége

Hétvégén Kőszegen “pihentem”, amolyan igazi Szabolcsféle aktív pihenésre sikeredett. Nagyon élveztem.

Szombaton a legnagyobb melegben lekerekeztem Kőszegre, muszáj volt, 2 nap is nem maradhatott ki az edzésből, így a kellemest házasítva a hasznossal, tekertem egy jót. Azért ekkor, mert a Petiék csak akkora értek oda Sopronból, mivel a Böbi a héten államvizsgázott, és hát az ilyesminek illik megadni a módját. Az útvonalam nem a legrövidebb volt, de el kívántam kerülni a nagy forgalmat. Körmend felé mentem, onnan Ják felé közelítettem meg Szombathelyet, amennyire ismertem és tudtam, az elején annak is csak a szélén mozogtam, és végül Gencsapáti felé irány Kőszeg. Jó útvonalnak bizonyult, nem panaszkodhatom kifejezetten a forgalomra. Vasvár felé sokkal veszélyesebb és büdösebb lett volna. Visszafelé ugyanez, kb. így nézett ki:

http://runkeeper.com/user/szvincze/activity/199208166?&tripIdBase36=3alq06

Megérkezés, fürcsi, kaja, egy jó adag tészta a Petiék melletti étteremben. Szerencsére az albérlet a Főtértől kb. 70 m távolságban volt, ami Kőszegen egyáltalán nem zavaró, nem forgalmas, nem büdös, szóval remek hely. Amúgy is Kőszeg igazán élhető léptékű kisvárosnak tűnik, lakossága nem éri el a 15 ezer főt, és gyönyörű környezetbe van ágyazva a hegység tövében. Azt hiszem, ha Böbiék még maradnak ott egy darabig, akkor párszor el fogok még oda látogatni, sok mindent érdemes felfedezni.

Szombaton délután Petivel el is mentünk egyet csatangolni, csak egy kisebb pár km-es kört tettünk a hegyen. Megnéztük a Szulejmán kilátót, a Kálváriát, a Gyöngyöst, majd betértünk a városba és az egyik borozóban pihentünk meg, elkerülvén az esőt. Kiváló alkalom volt, átbeszélni mai világunk problémáit és elméletben megmenti az emberiséget. (: A Peti érdeklődési köre, világképe és gondolkodása nagyon hasonlít az enyémhez, így minden alkalommal öröm vele egy egy eszmecserét lefolytatni, együtt gondolkodni.

DSC_1944 DSC_1977 DSC_1949 DSC_1966 DSC_1954 DSC_1964 

Innen irány Ace Ventura lak, vacsi. Most csak 3 begú és egy vak erdei füles fióka lakik itt, de mivel Böbi a madárkórházban dolgozik, bármikor bármi felbukkanhat. Nemrég állítólag egy csóka volt, ami kissé meg feng shuizta az albist.

Pont erre a hétvégére esett a múzeumok éjszakája, el is mentünk megnézni a patika múzeumot. Gyógy- és fűszernövények, szárítás, forralt bor, és egy 18. századi faragott csodaszép patikabelső. Majd egy vezetett városnézés, Chernel idejéből származó pletykákkal. Anniyra nem volt érdekes, így hazamenetel előtt még egy kitérő a borozóba, olasz-brazil, majd pihi.

DSC_1984 DSC_1986 DSC_1993 DSC_1997

Vasárnap reggel irány újra a hegy, most kicsivel nagyobb túrát tettünk ( http://runkeeper.com/user/szvincze/activity/199206274?&tripIdBase36=3alojm ), de mivel azért haza is akartam még bringázni, túl hosszúra nem tudtuk nyújtani. Megnéztük az Óház kilátót, a hétvezér forrást, meg átpillantottunk a sógorokhoz. Utóbbi már csak azért is jó döntésnek bizonyult, mert így végre láthattam muflont. Nem is tudtam, hogy vannak arrafelé, mindenesetre 3 kos azért csak elfutott előttünk, amikor éppen egy vadászlesen ültünk. Kár hogy nem volt nálam a telém, mert még meg is álltak, hogy megmutassák magukat. Igazán szépek voltak. Ezenkívül szintén most láttam először erdei siklót is, már régóta vártam erre a hiánypótló találkozásra.

DSC_2000 DSC_2009 DSC_2012 DSC_2015 DSC_2024 DSC_2026 DSC_2035 DSC_2039 DSC_2044

A túrát végül a madárkórházzal és a természetvédelmi látogatóközponttal zártuk. Ez zárta Kőszegi tartózkodásom, ami igazán élmény gazdagra sikerült, és még a hazavezető bringaúton sem áztam meg, pedig néhol kinézett egy jó kis zuhé.

Legközelebb Irottkő, Velem, Bozsok vagy mind vagy egy részük lesz az uticél, ha sikerül eljutnom, de remélem a Petiék előbb járnak Egerszegen. (:

~ Szerző: szvincze - 2013. június 27..

Hozzászólás